Thursday, September 07, 2006

rettslæretime

Da var det rettslære igjen og som et krampeaktig alternativ til å gjøre rettslære oppgaver, slik som læreren sa, så har jeg derfor bestemt meg for å skrive ett rykende ferskt blogginnlegg i stedet for. Men… hvordan skal hun kunne klare dét uten at læreren ser at hun er inn e på noe annet enn det hun skal, tenker du kanskje! Hahaaaaa det skal jeg si deg, ja deg SKAL jeg si deg, jeg skrier det simpeltent bare på Word og læreren vil tro at jeg skriver at lengre innlegg om årsakssammenhenger, ansvarsgrunnlag og økonomiske tap når jeg i sannhet bare skriver masse tøys og tull! Ja, du KAN få lov å si det! Kom ann! Jeg vet!! Eg e geniaaaal!!!

La meg få dele denne agonyen min gode makker Cecilie – som forresten ikke mer en én halvmeter unna og gjør akkurat det samme som meg, bare hun ikke skriver noe blogginnlegg men en e-post – og meg må gå gjennom 3 økter i uken. Et ord, Norges lover… need i say more? Virkelig? Må jeg det? Sukk, ja okei, o du evige streber. Vi kommer inn i klasserommet, som på en ekstra dårlig dag er et gammelt klasserom fra forrige århundre, med dårlig ventilasjon og akustikk akkurat som opera huset i Sydney. Vi setter oss ned og venter litt til læreren kommer. Læreren er en god mann og kan det han underviser i. Han forteller oss en vits og to og slår seg godt på låret av sine egne vittigheter, mange av oss flirer med. Så blir læreren seriøs, setter seg ned på stolen og slenger på transperant etter transperant på overheaden, Dette kaller han multimedia. Det hele er så gørr at det rett og slett blir litt underholdende. Men ikke så mye. På en bedre dag ser vi til vår fornøyelse at vi skal være i rom 07 eller 118, de såkalte datarommene. Da hiver vi knyttnevene i været og sier Yessssss… Det betyr; nytt blogginnlegg for noen av oss, kremt, hint hint hint hint CECILIE!!!! HINT SEIE EG!!!! H-I-N-T for fillarten!!!, meldinger fra/til gode venner i fremmede land, surfing på russ.no m.m. Det er først etter timen er ferdig skyldfølelsen kommer for at vi ikke har fått med oss et eneste ord av det læreren sa.

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

At du bare lure deg sjøl ja

6:37 AM  
Blogger Helena said...

at eg gjer nei. prøv du å sitta å hørra på rettslære...

6:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

huske når eg va på den alderen :S

7:13 AM  
Blogger Astri said...

din luromdreier! hahah! dokke to æ festlike dokke! love deg! hihi... lær allti når eg lese bloggen din! =)

1:33 PM  
Blogger Astri said...

tja.. meinte jo egentli FESTLIGE å ikkje festlike, men kanskje dokke æ litt festlike og... viss d æ et ord...

1:34 PM  
Blogger Helena said...

hehe, me kan gjer det te et ord, eg syns du æ festlike åg :D å takk ;)

11:20 PM  
Blogger Helena said...

kjeften thomas :P
Voksen - det er noe som bare eksisterer i barns fantasi.
-Piet Hein-

;)

2:31 AM  
Blogger Helena said...

okei når eg lese igjønå det så ser eg jo at det henge jo kje på greib! kossen klarte dåkke forstå ke så sto i det heila :S

6:35 AM  
Blogger miss_solvor said...

hehe! Du skrive bra som alltid helena :) å æg forstår jaffal kæ så står! kanksje du burde bli skribent i et blad/ avis elle noge :)

6:28 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home