Wednesday, June 07, 2006

Kanskje det kanskje

For a sei det på godt norsk; this is a strange feeling...
Alt er liksom som speilvendt og litt oppned på en måte liksom, det er
uvanlig for meg som en dreven (?) blogger som er vandt med at alt er
på sin vandte plass å plutselig se at "heisann, her var det noe merkelig.
Plutselig er den der nede og wopsi hvor ble det av den, hehe shit... ojsannojsann
dette skal jeg nok bli vandt med."

Kanskje synes du jeg overdriver, kanskje gjør jeg det også, eller kanskje er alt dette bare
en illusjon, kanskje ligger jeg i koma på sykehuset fordi jeg ble påkjørt av en trailer eller noe på vei hjem fra jobb i går, og nå ligger jeg der i sykesengen i koma og drømmer at livet mitt forstetter sånn helt vanlig. Kanskje til og med så har jeg ligget i koma de siste 5 årene uten å vite set selv. Hvordan kan jeg vite at noe er virkelig kun fordi jeg kan se det eller kjenne det. Alt dette er jo egentli bare et speilbilde av himmelen (eller hva det var Kent sa på alpha turen...?)

En pipe er ikke en pipe,
en pipe er noe som ligner en pipe,
en pipe er ikke engang en pipe når du røyker den...
Men når blir en pipe en pipe da?

En blomst er ikke en blomst
bare fordi det ligner en blomst
Hva gjør en blomst til en blomst?

Det eneste jeg kan vite er ekte er noen følelser, noen, ikke alle.
For eksempel, glede er ekte. Det er noe som ikke bare føles av meg men av alle rundt meg også, hvis foreksempel noen forteller en god vits ler alle av den, da er det en ekte følelse. Eller for eksempel hvis det er en skikkelig lykkelig dag - et bryllup, kanskje - er det ikke kun brudeparet som har glede i seg, det er alle gjestene ogs, fordi de er lykkelige for paret. Slike følelser er ekte. Følelser som ikke er ekte kan være sjalusi. Du tror du er sjalu på noen, men egentlig så ville du ikke tatt det fra dem hvis sjangsen bød seg. En følelse er ikke ekte før du deler den med andre.
Ojsann... der sklei eg litt ud i tankane mine, obsisann...
det er sko sei va at

hei, sjå, eg har skifta sånnderane udseende på bloggen :D

6 Comments:

Blogger Helena said...

This comment has been removed by a blog administrator.

2:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

2:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Haha,du æ så kule!! Eg og har faktisk tenkt på det om me kanskje ikkje e der me trur me e å sånn..ehe. Det skjer ofta når eg stårt å synge i dujen - så pleie eg ofta å prøva ud mange forskjellige sang taknikker:P - å då slår det meg ofta at ohnO! tenk om eg egentligt sidde i en time å har prøve nå, men bare har kåme heilt i min egen verden, tenkt så flaut å våkna igjen då itte at du har såde midt onna ein prøve å sunge for full hals :s.

jaigs dette vart manga setninger og lite punktum, jaja meiningå va ikkje å skriva gramatisk korrekt, bare sånn at du forstod kæ eg meinte... forsto du meg?

2:31 AM  
Blogger Helena said...

oh yes, eg forsto ;)

5:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

What a great site Duct tape dress patterns pet sweaters

7:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

What a great site free term life insurance Home decor brooklyn fiat doblo cargo uk Our forex 1999 gmc jimmy lifted lamictal diantin Sumerel tire service

7:06 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home