Saturday, December 09, 2006

Easy like sunday morning... bare det er lørdag.

Sånne morgener som dette liker jeg. Bare sitte å slappe av, uten noe lyd i ørene, uten en bekymring å tenke på, hvertfall ingen jeg vil tenke på akkurat nå. Sitte her i pjamasen å fryse på føttene og ønske at min kjære var her å kunne varme dem. Er ikke det tegnet på at en er lykkelig? Men det er ofte sånn at når du begynner å tenke over ting som dette, og nyte at du har det godt at alle de stresende tankene næremer seg. SK fremføringen på mandag, jobb klokka 3, lekser å gjøre ferdig, ansvar å holde... ja, de kommer lett de stressende tankene... Hvorfor skal det være så vanskelig å chille? stresse helt ned, ikke tenke på noe annet enn bare å være? Hvorfor kan ikke vi, som lever i denne fredelige, gode og rike delen av verden, være fri for stress og bekymringer? Jeg vet at hvis jeg måler mine problemer med et lite barn i slummen i Thailand kommer jeg til å komme ekstremt dårlig utav det! Men det er, som min gode og contemplating venn, Cecilie, sier; hvorfor skal vi gå å undertrykke våre vonde følelser og problemer bare fordi vi vet at barn i Thailand, Afrika og Brasil ikke har hverken foreldre, mat, vann eller klær? Fordi de står i fare for å bli voldtatt, drept eller slått akkurat i dette øyeblikk? Så klart er det synd på dem! såklart har de det vondere enn oss, vondere enn vi noen gang kan forestille oss - de fleste av oss hvertfall - men det er vel ikke noen grunn til at vi ikke skal kunne ha det vondt, vi også? våre problemer er også gjeldene, våre problemer er også tunge å dra på. Du skal ikke være flau av å fortelle hvordan du egentlig har det selv om du nettopp har hørt noen andre sitte å fortelle om at de ble slått, mishandlet eller værre ting då de ble små, eller faktisk enda bli det! Hvis du går å tenker over noe som tynger har du like mye rett til å klage og søke og trøst sympati hos noen som alle andre har det! ikke sant?

5 Comments:

Blogger miss_solvor said...

jo dæ vil æg sei at me he!

9:20 AM  
Blogger miss_solvor said...

rettelse: på kvær vår måde vellåmerka :)

9:21 AM  
Blogger Cecilie said...

oj! nå blei eg skremt! de du skreiv at eg meinte hørrtes skikkeligt usympatisk ut i begynnelsen. Mne de eg meine e at du kan jo ha de liga vondt me dine egne probleme enn andre som har de som kan kallas større prøobleme, sjøl om de e mindre. for alle reagere ulikt, å de einaste me kjenne te e kossen me sjøl har de... på ei måde... dette vart yullette.

2:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

hihi DU æ yullette :P
Eg meinte kje å få deg te å hørras usympatiske ud... eg syns ikkje det hørtes usympatisk ud... men eg he jo ikkje lest igjøne det eg skreiv då. uansitt, det va kje usympatiske så va påenget.. på en mådah

3:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

oppdatering, oppdatering, hei hei hei!!

1:38 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home