Friday, April 07, 2006

Fest og basar i himmelen

Nå kjeder jeg meg litt. Ikke så veldig, men litt. Det er kjedelig å kjede seg. Hvorfor heter det å kjede seg egentlig? Det er rart at vi har ord å snakke med. Jeg lurer på hvordan andre dyr synes vi høres ut, hva slags lyder vi lager, liksom. Kanskje det er litt sånn.... merkelig lyd, jeg klarer ikke lage den lyden jeg tror dyr tror vi lager, men jeg har en lyd i hodet mitt... som jeg tror de tror vi lager. Hvordan tror du de synes vi høres ut? Jeg ser for meg en litt sånn bølgende-opp-og-ned-tonefall lyd, for det er jo slik vi snakker, litt sånn opp og ned liksom... Men det var det jeg lurte på; hvem er det som har bestemt at ting skal hete ting? Hvem er det som kom på at et tastatur skal hete tastatur?Altså den første delen er jo logisk, tast, liksom, fordi det er masse taster på det, men den andre delen? atur? hva betyr det?? atur er jo ingenting. Tur er noe, men atur er jo absolutt ingenting det, utenom endingen på tastatur da. Og bord, eller pult, eller stol,eller blomst? Ja, det er rart at vi har et språk. Du synes kanskje ikke det, jeg skulle liFkt å si ikke jeg heller, men akkuart nå lurer jeg på det, hvorfor vi har et språk mener jeg. hm...
Okei dette var sikkert litt kjedelig å lese så jeg kan heller skrive om noe annet.

Noen ganger, når vi er på saron eller delta og hører på folk som taler, eller hvis jeg bare er ingen spesielle steder også, får jeg noen bilder i hodet mitt. Jeg tror ikke egentlig det er noen viktige profetiske bilder eller noe sånt, for det er mer en forestilling egentlig, og jeg synes de er litt morsomme. Jeg skal prøve å forklare et jeg fikk i går på Delta:
Det var Kent som snakket. Han sa at hver gang noen blir kristne er det full fest i himmelen. Da så jeg for meg at alle englene og Gud og Jesus stod foran en slags glass-dam som viser hele jorden. De hadde styrt dammen sin inn på Norge, Rogaland, Bryne, Saron, Torjus. Det var fredag og konsert på lokalet og en danske var i gang med å - hva er det vi kaller et egentlig - sanke mennesker? Uansett, dansken sa at alle de som ville ta skrittet og bli kristne skulle rekke opp hånda si. Alle englene stod rundt dammen sin med hvert sitt krus med bringebær saft og så spent ned på Torjus, for de visste jo at han hadde lyst til å rekke opp hånda si men de var ikke sikre på om han turde. Så det var heeeelt musestille i himmelen mens Torjus stod der nede, spenningen var til å ta og føle på, alle englene var spendte. Det var sånn typisk munkholm-reklame stemning vet du, når bartenderen går tom for øl og det blir helt stille. Så plutselig så gikk hånda til Torjus i været og alle englene brøt ut i jubel og skålte så bringebær safta skvaltet. DJ'en skrudde på "i like to move it move it" på full guffe og alle englene danset som de aldri hadde danset før. Det var en vill fest og nachspielet er enda ikke over. Og mens Torjus og reaten av oss stod der nede og ba og var veldig seriøse, festet Gud og homiesene hans og drakk bringebær saft til det skvulpet i magen hans.

6 Comments:

Blogger Karin said...

Bringebaersaft! I like to move it move it!! Helena, du e saa igjoenaa loeyen!!!

Eg savne deg jentaa mi, men husk; ae kom tebakes!!

7:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja... som du sier, følte jeg virkelig at jeg fikk noe ut av denne lesningen. Noe hinsides den vanlige oppfatningen. Ble opplyst rett og slett...

Lenge leve kvantiteten=D
(og lemurene i Madagaskar)

10:53 AM  
Blogger Cecilie said...

haha, du e så kule helena! Eg kjenne igjen mangen av de samtaleemnene me har hatt når eg lese bloggen din. som det med hvordan vi høres ut for dyr når vis snakker...:D

1:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

he torjus blitt kristen?
torjus skaarland?

6:39 PM  
Blogger Cecilie said...

Ai tink it's taim får a oppdateiting.

Yepp, Torjus har blitt kristen.

12:47 PM  
Blogger miss_solvor said...

villt bra skreve helena ska sei du he flotte bilde i håve ditt :):p
HAHAHAHAHA *lær så æg riste*

Bringebærsaft jah dæ må me skåla mæ enn gong :p

6:01 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home